Festivalen

Melodifestivalen rullar på just nu. Lyssnar samtidigt som jag bloggar lite, jobbar lite, läser tidningen på nätet lite.

Vi är trötta båda två.
Vi har tagit emot fiskegäster i tre stugor idag och det är ett dagsverke; ska säljas fiskekort, installeras i stugor, turistupplysas, pysslas om i största allmänhet.  Båtar som krånglar. Just nu är det gubbgängen som kommer.

8 gubbar i varierande ålder från Sachsen

7 gubbar från Västtyskland

5 stycken till som jag inte vet varifrån.

Det är ofta gäng som har rest ihop och fiskat ihop i många år, gärna  traditionsenligt kanske samma helg.
 
Sen längtade jag verkligen efter riktig hemlagad mat, så det fick bli stekt kyckling med ris hemmasås, kokta morötter, välgjord sallad och ett glas god fransk Merlot till det.

Just nu försöker vi se festivalen till slut men det drar i ögonen.

Jag håller på Irland med Bosnien som tvåa.
Gubben har bara en favorit och det är Danmarks fartiga twistlåt.

Carolas framträdande var något bättre idag än i semifinalen, men låten måste försvinna i mängden, är som alla andra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback