HÅLL DIG VÄL MED FRISSAN-HON HAR MAKTEN ÖVER DITT DNA!!

Hör på nyheterna att polisen nu fångar många bovar med hjälp av DNA. Men kan använda den tekniken för brott som har längre strafftid än 2 års fängelse tror jag.

Det verkar som om närvaron av en viss persons DNA på en brottsplats med automatik fäller för brottet. Det verkar lite skrämmande. Jag dräller ju mitt eget DNA omkring mig ganska hejdlöst. Ja, överallt där jag rör mig egentligen. Det blir väl lite hudavskrap och lite tappade hårstrån här och där. Så ligger det där och väntar på att bovar och banditer ska samla in det och hälla det över sina brottsplatser. Sen ringer de diskret o tipsar polisen. Resten är rutin antar jag.

Måste hålla mig väl med min frissa förstår jag. Hon har ju alla möjligheter i världen att samla in och slå mynt av mitt DNA. Ska tänka på att vara extra vänlig i fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: Manon

Jag med. Har också hört det där hur man sprider sitt DNA. Det är inte så 100% säkert som man gett intryck av! Lite läskigt! Man kan bli framad även med DNA!

Eller så får jag börja klippa mig själv...:)).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback