Värmeflyktingar är vi!

Värmeböljan kulminerade idag med 30 grader i skuggan. Gubben funkar inte alls  i den temperaturen, han mår bara dåligt. . Det finns bara en lösning och det är att fly in i bilen med AC. Där är temperaturen behaglig. Alltså passade vi på att göra turen uppöver Fryken till Sunne idag. Det brukar bli en gång varje sommar.

Starten är klassiskt likadan; efter diverse sovmorgon o vattning i trädgården och urdragning av elkablar o så så anträder vi färden.

Först är det förmiddagskaffe på Esters kafé i Långserud. Kaffet är gott och serveras i olika koppar och man kan sitta i skuggan i trädgården. Mysigt! Men årets konstutställning förstod jag inte så mycket av. Bilderna var välgjorda men sa mig inget mer än fotografier av samma saker. Sen åkte vi vidare till Högboda i Kil Där köpte jag en begagnad stereo som jag hittat på Blocket. Jag ska ha den i min undervisning nu om ett par veckor. Hoppas den funkar då också. Den lät i alla fall bra nu om än lite racklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback