Tänk om det är fejk!

Tänk om den medelålders 2 - barnsmamman på bloggen i själva verket är en 15-årig tonårskille??

De flesta är ju anonyma så det är ju i teorin fullt möjligt. Vem som helst kan gå in i bloggvärlden och byta ut sin gamla skröpliga trista identitet mot något helt annat. Något spännande, eftersträvansvärt, avskyvärt eller bara en ploj för att testa av hur det skulle vara att vara en annan person liksom. Det känns lite knepigt ibland. Nu tror jag att de bloggar jag följer mer regelbundet är de personer som de ger sig ut för att vara. Det är svårt att gå in i en annan roll under en längre tid utan att avslöja sig på något sätt. Men ibland när jag läser en blogg lite mer tillfälligt så undrar jag. Speciellt i ett fall undrar jag om den som utger sig för att vara en tjej, egentligen är en kille och betydligt äldre än den angivna åldern. Men det är bara en diffus känsla; något med språket, med fokusering, med beskrivna erfarenheter osv. Det är en blogg jag bara kollat någon gång.

Jag är i alla fall jag, min blogg är öppen. Det är på gott o ont. Men mer om det senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback