Slottet galleri Sunne

Slottet galleri Sunne

Det här är galleri Slottet i Sunne. Vid förra årets besök här så köpte jag en tavla med ett fint vintermotiv gjort av en lokal konstnär. Jag fördjupade mig också i Manga, vilket var nytt för mig då. Köpte några böcker om det. Senare tog jag upp det i min undervisning.

Men årets utställning var nonfigurativ, dvs en vanlig otränad betraktare som jag, begriper inget. Så besöket blev nog bara 3 minuter ungefär. Sen hastade vi över vägen igen. Detta är det otäckaste ställe jag vet att korsa en gata på. Bilarna kör som galningar fast det är inne Sunne och de kommer bakom en kurva så man hinner inte se dem. Äldre människor som inte är så snabba måste helt  enkelt bli påkörda här. De kan inte hinna undan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback