Sameslöjd - bild

Sameslöjd
För länge sedan så hade jag gärna såna här armband och framför allt klockarmband. av sameslöjd  Det var när ingen annan hade det. Det ´kändes kul att ha något ovanligt  som ingen annan hade och som jag tyckte snyggt.  Köpte mitt första uppe i Åre i början på 80-talet. Sen blev det himla modernt ett tag och många hade olika typer av armband o väskor o annat. Då tröttnade jag. Nu har nästan ingen sånt här längre så känns det roligt igen att ha. Jag köpte det här i Sunne igår.

Jag har ibland provat att ha guldsmycken o så men det stämmer inte på mig, ser skitlöjligt ut helt enkelt.
Men jag ser ju att det är snyggt på andra och är lite avundsjuk på dem som passar i det. Mina "försök" ligger bara o skräpar och så många har det inte heller blivit.

Det här stämmer i alla fall för mig att se på mig själv. Om det är snyggt eller inte får andra bedöma. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback