SKULLE ALDRIG GÅTT OPP IDAG!

En del dagar utvecklar sig på ett sånt sätt att man inser att det hade varit bäst att stanna i sängen direkt på morgonen och aldrig gått ut i livet.

Så här har det varit;

1.  Följetongen med den kaotiska sjukvården har fått ett nytt kapitel och nu är det inte på "fnissnivå" längre. Nu är det "morr" som gäller. Snart skriver jag en elak insändare och listar mig hos en privatläkare!

2.   14 mail  som bara försvinner olästa; finns inte på servern (jag har kollat webmailen med Björns hjälp) och inte i min dator. Kan dom bara försvinna ut i tomma intet????? Vem tog dom??

3.  Den för dyra slantar och med en gigantisk arbetsinsats från min sida, ihopkomna hemsidan, går inte att publicera idag heller!!!!!!!!   Tele 2 är billigt i det här läget kan jag säga!   Den snälla kursledaren Agneta försökte förra kurstillfället och då stöp det på att jag inte hade lösenord. Det fick jag per snailmail under veckan o nu skulle allt vara ok.
  Men funkar fortfarande inte. Då sätter sig Agneta fromt i telefonkö på kundservice  Tele 2 för att utröna varför.  Det visar sig att på Tele 2 kan man inte lägga ut hemsida annat än från sin egen dator!!  Varför skriver dom inte det på sin hemsida då?? Vi  måste ju vara en massa människor som har dataskräck o i likhet med mig går kurs för att få sin hemsida. Alltså har jag åkt 4 mil gånger två helt i onödan.  Agneta föreslår att jag ska försöka själv, men jag inser direkt att det vore det samma som harakiri från min sida. JAG KAN INTE!! 
Hon uppfattar min desperata vädjan o erbjuder sig att komma  hem till mig på måndag och lägga ut hemsidan. Hon är nog en ängel tror jag.

4. Mobiltelefonen laddar inte. Laddningen funkar inte. Satte den på laddning i går kväll och det var dåligt ändå i morse. Trodde att det var en slump och gjorde ett nytt försök när jag kom hem från det meningslösa hemsidekurstillfället. Men inte ett liv i laddaren. Imorgon kommer jag alltså inte att ha någon mobiltelefon. Laddaren är trasig. NEJ; NEJ!!!!

Känner huvudvärken smyga sig på nu. Gör i ordning en Alvedon och en pinjenötsallad för att tröstäta.

Men eländet är inte slut med detta: Kolla nu bara den ultimata avslutningen på bedrövelserna, eländenas elände,  meningslösheternas highlite!!!!!

4. IDROTTSGALAN!!!!
När jag väl kommer så långt att salladen är klar och jag ska sätta mig för att bara säcka ihop framför TVn i pur självömkan så vad bjuds???

Jo idrottsgalan;

Detta evenemang framburet av fysiskt och psykiskt uppblåsta puckon som på intet sätt  bidragit till att göra jorden till en bättre plats att leva  på!
En flock självbeundrande parodier som struttar runt utan den minsta rimlighet  när det gäller proportion på sin egen betydelse, speglande sig i varandra falska stjärneljus!
Allt ackompanjerat av kungligheter o noblesser!
Gud, så meningslöst!

Samtidigt inser jag naturligtvis att gubben MÅSTE se det här, så jag abdikerar snabbt och försvinner med min sallad, min Alvedon och min dator............... vart då ?  Jo, till sängen naturligtvis. Den plats jag aldrig borde ha lämnat i morse. Jag skulle ha stannat kvar här. I så fall hade jag kunnat summera en mycket mer upplyftande dag än nu.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback