Oj,så trött första dan på jobbet!!

Segt är bara förnamnet på den här dagen, den första efter lovet!  Jag har verkligen varit trött! Och stressigt blev det eftersom jag inte var på skolan igår och förberedde. Men samtidigt är det roligt att träffa barnen igen. Jag har en suverän klass! De har så mycket att berätta om sitt jullov! Tack o lov så har vi haft ett bra jullovsväder så barnen har kunnat vara ute mycket.

Vi har fått en ny rektor också och det är vi glada för. Vår energiska och driftiga förvaltningschef May Bjerklund presenterade honom idag på eftermiddagen; Nils-Gustav Nilsson, f.d. militär, boende i tegelvillan i Knöstadkorset. Vi tror att detta är första steget mot att få ordning på vår skola, nu återstår bara att krysta fram en organisation som kan fungera och att få de lokaler som behövs.

Jag läste någonstans om en förvaltning som inte lyckats uträtta något och som ursäktade sig med att  man omorganiserat sig och flyttat. Jag undrar om det skulle duga att vi sa så: Vi har inte lyckats lära barnen något de senaste åren för vi har omorganiserat oss och inte haft någon långsiktig lösning på rektorsfrågan och vi har inte lokaler som räcker till och de lokaler vi har är mögliga och läcker in vatten och en del av oss byter undervisningslokal en gång om dagen för att barnen ska få se dagens ljus någon gång eftersom de undervisas i en fönsterlös korridor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback