Fredagar är bäst!

Idag är fredag, min bästa daga i veckan!. Först en suverän dag på jobbet. Jag får vara kvar i min fantastiska klass hela dagen, slipper springa runt som en skållad råtta till olika elevgrupper. Eleverna i de andra grupperna är också snälla och rara men jag vill inte ha en kringflackande tillvaro. Jag är nog mer åt det "Waldorfska" lärarhållet. Jag vill bygga upp min grupp länge och tålmodigt och sedan jobba utifrån gruppen i undervisningen. Varken gruppen eller dess ledare är egentligen utbytbara känns det som. Små barn ska inte hystas runt i olika grupperingar. De behöver få ro.

Först alltså en skön dag på jobbet, sen komma hem, äta lite, kanske vila middag. Idag har jag förberett en liten dessert för kvällens matövningar hos Diether. Spännande att se vad han bjuder på idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback