Zonterapi- bra- bild

Zonterapi- bra- bild
Det här är min zonterapeut Meta (och mina fötter).  För numera ganska många år sedan var jag tämligen däckad av svåra eksem och en nästan förlamande trötthet. Visste inte då att jag har svårt att tåla mjölk o gluten. Jag letade upp en mycket duktig hudläkare och gick under behandling drygt ett år. Det blev undersökningar, salvor och cortison både invärtes o utvärtes. Men det blev bara värre hela tiden.

När jag avslutade kontakten med min hudläkare så sa hon att även om proverna inte visade något entydigt så var det enligt hennes långa erfarenhet ändå så att många hudproblem hade sin grund i mag-tarmkanalen. Hon rådde mig att utesluta olika födoämnen för att prova om det blev bättre.
- Du sak veta att våra prover visar inte allt, avslutade hon.

Jag startade med att utesluta allt; gluten, socker, jäst, ägg och mjölk och började med  zonterapi samtidigt. Eksemen var borta på 6 veckor och tröttheten vek undan. Jag kunde börja leva istället för att bara existera. Sedan introucerade jag tillbaka de olika födoämnena igen ett i taget och det gick bra med socker, jäst och ägg men inte med gluten och mjölk.

Jag provar ibland och hoppas att det ska gå bra; kan verkligen längta efter ett wienerbröd eller ett rostat bröd med camembertost på. Men hittills har det inte gått.

Zonterapi gick jag på en gång i veckan under flera år men numera sporadiskt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback