Oskars pejl

Oskars pejl

Oskar måste nu träna på att ha pejlhalsbandet på sig. Det är en säkerhetsåtgärd ifall att han skulle komma för långt bort ifrån oss eller inte hitta hem (ovanligt!). Det är också tryggt att ha om han skulle fastna någonstans, drunkna eller råka ut för rovdjur. Det finns gott om lodjur på våra marker, en o annan varg strövar förbi och rovfåglar är också en risk för så liten hund. Roland har vid jakt en gång fått uppleva att en kungsörn tog en hare framför honom, en hare som hunden jagade på. 

Med pejl på hunden har vi en möjlighet att hitta honom om det skulle hända något. Innan pejlutrustningen fanns blev det många kilometers letande med bil. 

Oskar är helt oberörd av halsbandet och verkar inte alls hindrad av det.  Det är en mindre modell för småhundar.

Kommentarer
Postat av: Anna

Å jag blir alldeles varm när jag ser lille Oskar. Jo de e bra med pejl, det används här hos grannarna när de jagar. Ha det gott. Anna

Postat av: Anna

Å jag blir alldeles varm när jag ser lille Oskar. Jo de e bra med pejl, det används här hos grannarna när de jagar. Ha det gott. Anna

2006-12-17 @ 21:00:57
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Inga M

Anna: Pejlen är superbra!

2006-12-18 @ 23:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback