Hinklösning

Hinklösning

Jag hittade en lösning på problemet med vatten som rinner in genom taket i mitt klassrum. Jag gav upp tanken på  invändiga takrännor. Det måste funka med en hink i taket! Den kommer, hoppas jag, att fånga upp vattnet som kommer här över elevernas arbetsplats. Vi får se vid nästa ösregn hur det går.  Jag fick förklara dilemmat för alla de föräldrar som var med sina små 1:or idag första dagen. Det spred sig några milda småleenden bland dem, speciellt bland dem som själva gått här o upplevt samma sak.

Kommentarer
Postat av: En liten tant

En liten hälsning med tack för din omtanke i vår olyckliga stund

Postat av: MariaMagdalena

Kan tycka att det är skandal minst sagt i ett modernt välfärdssamhälle att ens vara i närheten av något liknande. En sak att det kan bli läckor och att det regnar in, en annan sak att det inte går att laga!!!??? Har hela byggbranchen havererat och hur är då våra "nya" hus byggda???
Vågar inte ens tänka på det....

2006-08-18 @ 21:02:50
URL: http://blogg.expressen.se/alltiallo/
Postat av: Inga M

Tant: Jag hoppas på det bästa för Er

MariaMagdalena: Ja, ibland verkar det som om vi inte utvecklat det här särskilt mycket de senaste åren

2006-08-19 @ 07:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback