Byrå Broby EuropaMöbler

38735-257
Jag beskrev igår hur vi slet med att sätta ihop en byrå. Det var alltså inte, som någon misstänkte IKEA, utan Europamöbler. Jag ska väl inte direkt avråda någon från att köpa byrån Broby, den är billig, 1.500 kr, o kan väl till slut fungera helt ok. (Och Tina, bottnarna är av trä, inte masonit!).

Men man ska, om man är orutinerad, räkna med 3-4 timmars ihopsättningtid. Dessutom ¨får man lägga till kostnaden för små vinkelbeslag till varje låda invändigt, eftersom fästanordningen är helt otillräcklig. Man får lådförstycket i handen. Dessutom får man ta hem  extra trälim, för det som är medskickat räcker inte. Skruvarna som ska vara till att fästa lådorna vid skenan finns inte med. De som istället är medskickade är för långa, så man måste slå bort en metalläpp på bägge sidor på varje låda annars löper inte lådan ut o in utan fastnar på halva vägen. När den är ihopsatt och färdig så är den väldigt ostabil i sidled / diagonalt så man får räkna med att den behöver stöd, helst genom att skruvas i väggen bakom eller av något slags kryss på baksidan.

MEN SEN ÄR DEN HELT OK FAKTISKT!
SKAM DEN SOM GER SIG!

(Någon undrade i en kommentar om det var IKEA byrå. Men det var det alltså inte. Min erfarenhet av IKEA är bättre än så här. Och framför allt min bror skräpper väldigt av IKEA. Han har ägt större fastigheter o satt in ett antal IKEA kök. Han påstår att de är suveräna när man väl lärt sig montera dem. Allt passar perfekt och allt är med. Han köpte alltid nya köksinredningar där.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback