Konstrundabild 2 - Leif Andersson

38735-145

Sist på konstrundan hamnade vi hos bildhuggare Leif Andersson i Snarkil. Det är en annan favorit. Leif är eg. tandläkare från början men sysslar nu mest med att göra bilder o figurer. Han har hållit på med detta i många år nu och utvecklar sin konst mot fulländning.  Det här är en "spegel" som väcker mitt habegär. Den är suverän. Hamrad koppar till vänster,  i mitten en spegel med träfiguren som gör ett simhopp, sedan trä till höger.  Jag har varit här o tittat på den några gånger men den betingar ett (fullständigt korrekt) pris som ligger en bra bit utanför min kassa.  

Jag försöker ibland övertala gubben att köpa in den på den lilla byggfirman. Jag brukar köra med argument som 
- Ni borde  väl ändå ha en spegel i matbaracken!!??

Men han bara flinar och påstår att han, Evert och Mikael är himla snygga ändå. Dessutom skulle firmans onödigt  hederlige ekonomigubbe Staffan Knöppel, säga upp sitt uppdrag i samma ögonblick i ren protest mot den tvivelaktiga manövern. 

 Men att titta är ju gratis! Nu kostar jag på bilden extra många pixlar så att Ni ska få se hur fin den är, fast jag vet att det tär på utrymmet i min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback