Dagar i trötthetsdimmor

Igår måndag var en sån dag, en dag i trötthetsdimmor.............

Det var  som om kroppen och själen aldrig riktigt vaknade till liv ordentligt på morgonen. Det hängde en slöja av trötthet kvar hela dagen och om jag satt  mig still  och blundat så skulle jag omedelbart  fallit i sömn.  Intrycken från omvärlden nådde inte riktigt in till att bli upplevda, de studsade  tillbaka.

En sån här dag behöver inte betyda att det varit dålig nattsömn utan den kan dyka upp ändå. Undrar var de kommer ifrån? Fast det är nog ändå trötthet i botten, för jag minns många såna dagar från tiden med små barn.

Tur att det inte är så ofta.





Kommentarer
Postat av: Excessa

Kanske behövdes det en dag då intrycken inte tog sig in.. en dag för kroppen och själen att återhämta sig lite och i det undermedvetna bearbetas det som redan finns..
Tack för att du lämnade en kommentar i min blogg för då hjälpte Du mig att hitta Din :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback