Tomtesex med julhare........? Neeej!

Hjääälp! Alla har missförstått allting! Tomten har inte sex med den vita julharen!! Det är fel, fel, fel, fel.....
För ett par bloggar sen la jag ut vårt julkort, ja ett av de två, och alla har tolkat det som att tomten har sex med den vita julharen!!!! Men så är det inte, eller jag menar så var det inte menat!  Det skulle bli ett anständigt julkort! Det var ett anständigt julkort ända tills nyss.
Låt mig förklara!
Vi gör alltid två upplagor av  julkort som vi skickar ut med vanlig snail-mail. Det är en fräckare/ roligare/ dråpligare för de närmaste vännerna.  Sen gör vi ett mer neutralt kort för den vidare bekantskapskretsen typ barnens svärföräldrar in spe, arbetskamrater, föreningslivskontakter, företag o så. Och detta var alltså det anständiga, neutrala kortet!! Sen fick vi plötsligt ett mail från Markus` flickvän Johannas föräldrar Bengt o Lotta Karsten i Älmhult där dom fnissande skriver nåt om att det var roligt att se att "även tomten fick sitt i Värmland"! Då tittade vi på julkortet en gång till och fick se det som alla andra utom vi sett nämligen att det ser precis ut som om tomten "sätter på" haren. Och inte nog med det, det ser ut som om stövaren Schottis lystet ser på!!!
Men det var alltså inte alls meningen och nu skrattar vi så vi kiknar både jag o Roland över vårt misstag och mellan varven så rodnar vi och funderar över vilka vi egentligen skickat det till. Det går ju så snabbt att klicka iväg ett kort.

Kortet tog jag julaftonen för precis ett år sedan och haren var verkligen skjuten på den dagen för hamiltonstövaren Leverhögens Schottis som syns på bilden. Tomten skulle vara med på bilden tyckte vi eftersom det var jul. Men eftersom han är en fräckis som blottar nederdelen så ville Roland  att det liksom inte skulle synas. Så han arrangerade haren framför tomten för att skymma tomtens ädlare delar och först nu inser vi det fatala misstaget! Kortet tog vi egentligen för att illustrera den jubileumskrönika som Roland just då skrivit till tidningen Svensk Jakt under temat; "Mitt jägarliv om 25 år" eller nåt sånt. Tidningen använde mycket riktigt bilden till krönikan, men de tog bort haren o tomten! Och nu först förstår jag ju varför!!

Mvh Inga

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du! Det ser väl jag vad tomten gör med haren!!! ;)

2008-12-14 @ 20:14:39
Postat av: Inga M

Anonym: Nej, nej det är bara fel. Vi vågar aldrig mer göra egna julkort. Nu skickar vi bara förtryckta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback