Hemsidekurs

Kurs för att göra hemsida går jag och för att sen kunna hantera den. Fast det funkar inte; eller rättare sagt jag funkar inte. Har inte tid att göra "läxorna" och sitta hemma o träna, har dessutom den bästa jobbdatorn på reparation just nu.  Men annars är kursen rolig. Vi upptäckte idag att de flesta av oss har en hel del om husdjur med på våra sidor. Hos oss måste det bli så i o med jakten och jakthundar, men alla har katter, höns, hundar o sånt. Funderar ibland på om vi suddar ut gränsen mellan människor o djur. Vi förmänskligar djuren och ger dem i vår tankevärld samma värde som vi ger människor. För det mesta upplever vi nog att vi på så sätt uppvärderar djuren, men ibland undrar jag om vi inte i samma veva nedvärderar människan. Vi närmar oss på så sätt nazismens syn på människan som berättigad enbart om hon var ett starkt o friskt avelsdjur. Alla avarter, allt avvikande skulle bekämpas. Den starkares rätt gäller och evolutionens lagar. Det står ju i motsats till den kristna etiken som ger människor ett speciellt människovärde som ingen annan varelse har och som ger alla människor lika värde oavsett produktionsförmåga, ras, hudfärg osv. Jag gillar ju inte "Djurens rätt" och där fick jag dem allt på kroken!!! Dom ligger alltså närmare nazismen och varför inte svepa med dom andra djurrätts och miljödiktatursorganisationerna också. De som låtsas att landsbygden enbart är befolkad av djur och inte av människor. Nej nu får jag ge mig o sova innan det här blir för långt. Vi har i alla fall skrivit årets julkort i kväll så nu är de snart på väg.

Gonatt Inga


Kommentarer
Postat av: Jonna

Här är du allt ute och cyklar. Gå in på www.djurensratt.se och läs en stund. Väldigt nazistiskt, eller hur?

2007-03-18 @ 15:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback